Rahim alınması operasyonlarında vNOTES mu Laparoskopi mi?

Histerektomi (rahim alınması), çeşitli rahim kaynaklı patolojilerin cerrahi tedavisi amacıyla sıklıkla yapılan jinekolojik işlemlerden birisidir. Açık, vajinal, laparoskopik (kapalı) ve robotik dahil olmak üzere histerektomi yapmak için çeşitli yaklaşımlar vardır. Son zamanlarda, doğal açıklıklardan (vajina-doğum kanalı) endoskopik cerrahi (NOTES), klasik histerektomi cerrahilerine alternatif bir yaklaşım olarak ortaya çıkmıştır.

Bu çalışmamızda iyi huylu jinekolojik hastalıkların tedavisinde laparoskopik histerektomi (TLH) ve vajinal yol kullanılarak NOTES (vNOTES) histerektomi işlemlerinin sonuçlarını karşılaştırmayı amaçladık. Bu çalışmaya klasik laparoskopik veya vNOTES histerektomi uygulanan 99 hasta dahil edildi. Ameliyat süresi, ameliyat sırasında/ameliyat sonrası komplikasyon varlığı, ameliyat sonrası 6.ve 24. saatlerde ağrı (VAS) skorları ve hastanede kalış süreleri analiz edildi.

Ameliyat süresi, vNOTES histerektomi grubunda (79,56± 32,54 dakika) laparoskopi grubuna (120,67 ±38,35 dak) göre anlamlı olarak daha kısaydı (p: < 0,001). Ayrıca, ameliyat sonrası hastanede kalış süreleri, laparoskopi grubuna (57.86± 21.31 s) kıyasla vNOTES histerektomi grubu lehine (44± 16.47 h) anlamlı olarak daha kısaydı (p: .002).

Bu sonuçlar, vNOTES histerektomi tekniğinin çeşitli rahim kaynaklı patolojilerin cerrahi tedavisi için umut verici bir yaklaşım olabileceğini ve ayrıca laparoskopiye bir alternatif olabileceğini göstermektedir.

Çalışmamın tam metni için https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01443615.2020.1741523

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.